Prečo je pastovanie dôležité aj v zime?

Starostlivosť o auto v zime pozostáva aj z tak dôležitého kroku, akým je pastovanie. Tejto údržbe zväčša venujeme pozornosť, až keď sú teploty vyššie. To je nepostačujúce a práve toto sezónne ošetrenie vozidla možno považovať za najdôležitejšie. Viac vám vysvetlíme už v tomto článku!

Pastovanie auta by sme mali vykonať 2 – 3krát do roka. Najlepšie si to rozdeliť pred každou sezónnou zmenou. Ak by sme auto pastovali len na jar a v jeseni, snáď by sme sa vyhli „zapečeným“ muškám na karosérii, ale pred zimnými špecifikami by ochránené nebolo vôbec. Stručne povedané, auto pastujeme celoročne, najlepšie v dvoch vrstvách. Pritom skontrolujeme, či poškodenia z predchádzajúcej sezóny nie sú až tak rozsiahle, že si auto vyžaduje strojové preleštenie.

Pozor! Pastovanie auta v zime rozhodne nepodceňujeme. Najväčšou zimnou nástrahou pre kondíciu a vzhľad auta sú hrubé vrstvy blata a posypovej soli. Nielenže na ne jeden umývací proces nestačí, ale hrozí ich mimoriadne agresívne pôsobenie pri zvyšujúcich sa teplotách.

Zimná posypová soľ ako typický prostriedok poškodzovania laku

Najzákernejšia, najagresívnejšia zmes, ktorá nánosmi vody a blata získava výborné priľnavé vlastnosti. Okrem karosérie dokonale ničí podvozok a aj pneumatiky. Obsahuje rôzne silné, abrazívne čiastočky stolovej, kamennej soli, síranov, ílu a chloridu horečnatého. Ich pôsobenie je tak intenzívne, že jednoducho vniknú do pórov v laku a poškodia ho. Na neošetrenom aute posypová soľ úžasne zapadne a spolu s ďalšími nečistotami funguje ako brúsny papier!

Aplikácia pasty ako kompletný proces

Pastovanie môžete vykonať svojpomocne, ale ide o skutočne zdĺhavý a náročný proces aj vzhľadom na aktuálne výkyvy počasia a čoraz nižšie teploty. Pokojne zostaňte v teple a využite naše špecializované ochranné programy, vďaka ktorým predídete poškodeniu laku a drahým opravám. Leštenie pastou s voskom na ošetrenie karosérie u nás garantuje dobu ochrany až na 2 mesiace! Profesionálny prístup pri tomto programe ručnej umyvárne prináša neporovnateľné výsledky s domácim pastovaním. Dôležitá je predpríprava auta a vhodné pomôcky na ochranu laku. Ak nebudete postupovať správne, môže sa dostaviť úplne opačný efekt – z mikroškrabancov sa stanú ohniská pre vznik korózie!

Pasta s voskom sa na auto nanáša až po predumytí, kompletnom dôkladnom umytí s autošampónom a po usušení. Na sušenie je vhodná stierka, jelenica pravá s mimoriadnou sacou schopnosťou . Auto vyutierajte, až tak možno jemnými krúživými pohybmi nanášať pastu pomocou aplikátora.
Môžete postupovať od strechy, cez kapotu, k dverám a k ostatným detailným častiam. Pastu neaplikujeme na gumové tesnenia ani na nelakované plasty. Ochrana laku pastou spočíva aj v jej hydrofóbnych vlastnostiach. Tým, že viaže na seba vodu, neumožňuje naliepanie nečistôt na auto.

Pozor! Práve v zime vzniká veľa nových škrabancov v okolí kľučiek a pri dverách aj v dôsledku ich násilného otvárania, rozmrazovania.

Pastovaním dosiahneme, že umývanie auta po zime si nebude vyžadovať tak veľa vedier vody a ani pri prvých vyšších teplotách kryštáliky posypovej soli nezapadnú do každej mikrotrhliny na aute!

Komentáre